본문
구연부 전체를 산화철 안료로 채색한 특색있는 백자호이다. 어깨에도 흑색의 산화철 안료로 화당초문을 시문하였다. 구연부는 외반하며 높은편이고 어깨는 사선으로 벌어지고 동체부는 원통형에 가까운 형태이다. 회백색이 감도는 투명유를 전면에 시유하였으며 굽은 수직굽으로 접지면의 유약을 닦아내고 모래를 받쳐 구워냈다. 개성적인 형태와 시문 방식이 인상적이다.
该壶直口微撇,口沿外壁以氧化铁颜料上色,折肩,肩部以黑色氧化铁颜料饰卷草花纹(唐草纹)。腹部近圆筒形,整体施略带灰白色的透明釉。底足竖直,烧制时擦去接地面的釉料,并垫以细沙。其独特的形态和装饰方式给人印象深刻。
This distinctive white jar is characterized by the entire body being colored with iron oxide pigment. Additionally, a flower and lotus scroll motif is depicted on the shoulders using black iron oxide pigment. The body gently flares outwards and is relatively tall, while the shoulders expand diagonally, and the body is cylindrical in shape. A translucent glaze with a slight bluish tint is applied throughout. The foot is vertically shaped, with traces of sand supporting the base during firing, evident from the glaze being wiped away on the base. The unique form and decorative style are quite impressive.